Over de schrijver

Mijn foto
is columnist bij Vitesse Inside. De artikelen van dit blog verschijnen ook daar. Contact: plusvite1892@gmail.com Facebook: www.facebook.com/plus.vite.39

dinsdag 25 april 2017

Feessie


Dit jaar vieren we het 125-jarig bestaan van ons cluppie. De supportersvereniging bestaat 25 jaar. Vitesse betrokken 10 jaar en bovendien is dit mijn 100ste column voor Vitesse inside. Reden voor een feessie, toch?

Laten we de wedstrijd van afgelopen zondag maar gauw vergeten. Als we dat niet doen, bestaat het risico dat de positieve vibe die door de stad waart een negatieve draai krijgt. En dat kunnen we niet gebruiken in de aanloop naar zondag. Want één ding moet duidelijk zijn, we kunnen de finale alleen winnen als we er vol voor gaan. En met we bedoel ik wij, de supporters.

Feyenoord wordt dit jaar kampioen, dat is nu wel duidelijk. En ze worden geen kampioen omdat ze zoveel beter zijn dan de anderen. Nee, ze worden kampioen door het legioen. Ik bedoel daar niet die halve gare idioten mee, die onder de schuilnaam 'supporters' denken stadions en mensen te kunnen verbouwen. Nee, ik bedoel daarmee die hondstrouwe, goedbedoelende, super enthousiaste aanhang, die de club ook in tijden van tegenspoed met hart en ziel ondersteunt. En dat mist zijn uitwerking op de spelers niet.

Als je ooit in de Kuip bent geweest tijdens een wedstrijd van Feyenoord of bij een wedstrijd in de premier league dan weet je wat ik bedoel. Het blijkt dat supporters wel degelijk een verschil kunnen maken.

Hoe de jongens op zuid ook hun best doen, het is in het Gelredome vaak een matte bedoening. Of dat het gevolg is van het matige spel of andersom, laat ik maar even in het midden. Feit is wel dat een super gemotiveerde en enthousiaste aanhang voor wat extra motivatie zal zorgen. En dat zou wel eens beslissend kunnen zijn tijdens deze wedstrijd.

Laten wij als Vitesse supporters er dus voor zorgen dat we die slag winnen van AZ. Het vergroot in ieder de kans dat die lelijke eikel naar Arnhem komt. Aan ons mag en zal het niet liggen, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten